torsdag den 29. oktober 2015

Nu 40+ men alligevel med lidt minus :)

Nej, 40+ har intet med graviditet at gøre!!!

Det er ganske enkelt min nye alder :) Så graviditet og småbørn er så meget passé for mit vedkommende.

Blev 40 i september, men slet ikke en træls rund fødselsdag, tværtimod - har ikke haft det bedre i laaang tid, ja i mange år faktisk.
Havde aldrig i min vildeste fantasi troet at jeg, med min belastningsskade, skulle nå her til.

Der er sket så mange ting i mit liv det sidste halve år, faktisk bliver jeg nødt til at knibe mig selv lidt i armen for at sikre mig det ikke bare er en drøm!!!

Her er mit sidste halve år:
* Lige før sommerferien, startede jeg i ny praktik, som jeg også skrev lidt om her inde (det kan du læse om her)  - et job jeg knus-elsker og ikke mindst et job, hvor jeg føler jeg slår til og kan gøre en forskel.


* Da ungerne tog på sommerferie, tog jeg en drastisk beslutning og lagde den medicin, som har hjulpet mig med at sove.. men som også har kostet 13 kg. på sidebenene...
13 kg. som jeg har været så led og ked af, men bare intet har kunne gøre for at slippe af med.
Den første uge var et helved at komme igennem, især om natten, hvor jeg slet ikke kunne finde ro, men i stedet for at gå i panik, accepterede jeg at det var sådan - efter den første uge er det gået meget bedre, jeg har stadig nætter, hvor jeg kan ligge en del vågen, men jeg ved, at der blot skal en god gåtur afsluttet med en dukkert til, så sover jeg igen som en baby :)
Og YEAHHHHH - I SKRIVENDE STUND HAR JEG TABT 8 KG. OG ER I FLYVENDE FART PÅ VEJ MOD 9 - I LOVE IT   (det eneste minus i mit liv :)

* Sammen med udtrapning af tolmin, startede jeg op på en daglig (eller så tæt på daglig, som jeg magter :) ) morgengåtur som bliver afsluttet med dukkert, en dukkert fra mit aller bedste sted i hele verden..... nemlig fra MIN BRO :)


 * Da udtrapningen af tolmin er gået så godt, er jeg gået et skridt videre (i tæt dialog med min læge, selvfølgelig)...    Jeg er startet udtrapning af min angstmedicin, Cymbalta - har læst en del om udtrapning af netop dette præparat og var forberedt på det værste... Men som resten af mit liv i 40'erne er det gået over stok og sten. Jeg har haft en dag med meget hovedpine, efterfulgt af en dag med influenza-lignende symptomer - det er da lige til at komme igennem... Startede udtrapning for 4½ uge siden, hvor jeg gik fra 120 mg. til 60 mg. i søndags lagde jeg de sidste 60 mg. og det er nu SLUT med de gule/blå piller... for ja, de er SKU blå og gule!!!


Næste step er, at komme ud af den sidste medicin, som er min depressionsmedicin. Der skal ikke forceres noget og det tager den tid det nu tager, men hold da op det bliver en stor dag, den dag jeg kan sige:

"0 medicin" 

 Havde man for 1 år siden spurgt mig, hvor jeg selv regnede med at være om et år, havde jeg slet ikke været i nærheden af at nævne "jeg har et arbejde jeg er glad for" og da slet ikke "jeg er på vej ud af min medicin" 
Men det er altså der jeg nu er kommet til i mit liv.
og jeg kan med største stolthed i stemmen sige

JEG ER LYKKELIGERE END NOGENSINDE FØR
- intet er umuligt :) 

 

4 kommentarer:

  1. Jeg har altid sagt, at man kan det man vil. MEN man skal være klar til at kunne! Det tror jeg du er nu, Jill! Du har fået ro på efter de sidste års mange udfordringer. Dem har der været mange af. Jeg glæder mig på dine vegne over dine sejre! Bare gi' den gas ;0) Kram fra mig :0)

    SvarSlet
  2. Jeg har altid sagt, at man kan det man vil. MEN man skal være klar til at kunne! Det tror jeg du er nu, Jill! Du har fået ro på efter de sidste års mange udfordringer. Dem har der været mange af. Jeg glæder mig på dine vegne over dine sejre! Bare gi' den gas ;0) Kram fra mig :0)

    SvarSlet
  3. Kære Sanne
    Tak for dine søde ord :)
    Du kan tro jeg skal nok fortsætte med at give den gas, har stadig nogle mål jeg gerne vil nå... Altså i mit helt eget tempo - det sidste halve år har bekræftet mig i at jeg ikke skal være bange for at have mål med livet og det er simpelthen MEGA fedt... Så jeg gir den GAS :)
    Hils din kære familie fra alle os Idyllere
    Stort kram til dig

    SvarSlet
  4. Hej Jill
    Hvor dejligt at høre fra dig igen :0) og forsinket tillykke med fødselsdagen.
    Hvor er du sej! Jeg håber alt det bedste for dig.
    Kram

    SvarSlet