mandag den 19. august 2013

Ugen der gik

Så er vi atter i gang efter en, alt for kort, sommerferie. 

For første gang syntes jeg simpelthen bare at sommerferien sammen med Idyl-børnene er fløjet af sted. Jeg plejer at være lidt mættet, når vi når til skolestart, men i år har det været en ren fornøjelse at have børnene hjemme. De er selvfølgelig også blevet ældre og kan nu fordybe sig i ting på egen hånd og jeg har haft lidt mere energi, end jeg har haft de sidste somre.

Tilbage til hverdagen, så blev den skudt i gang på næsten samme måde, som den er skudt i gang de sidste 6 år, nemlig med Idyl-pigens fødselsdag på 1. skoledag.


Sammen med hverdagen med skole, lektier, sport m.m. har vi også fået indført lidt nye regler.... ej, det er nok nærmere mig der har indført :) men børnene er ikke desto mindre med på dem.

Regel 1: 
Aftensmaden skal startes op kl. 17, så er der tid til lektierne efter maden.

Regel 2:
 vi har sammen fundet lidt nye opgaver der skal laves for at tjene lommepenge, lommepengene er pr. 1. august sat op og vi har lavet et skema, hvor vi hver aften flytter magnetfarverne, der viser hvem der skal lave hvad. Der er bl.a. gå tur med hunden, rydde af efter morgenmad, tømme opvaskemaskine og oprydning på værelserne. 

Regel 3: 
Stop madspild, jeg smider ganske enkelt ALT for meget mad ud, det er især slemt efter de weekender, hvor børnene har været hos deres far. Nu SKAL der laves madplan efter, hvad der er i køleskabet og rester m.m. skal bruges. 
Det har været lidt udfordrende ikke mindst fordi jeg ikke er ret god til at lave mad, når børnene er væk... den står for det meste på havregryn :( men ikke mere!!!!! Allerede i fredags lavede jeg en "oprydnings"tærte med de grøntsager der skulle bruges.

Det har været rigtig godt og helt naturligt at få startet de nye projekter op, hvor hverdagen alligevel skulle skydes i gang og det har været rigtig godt både for mig og for børnene. 
Jeg har været træt og har godt kunne mærke at det hele liiige har krævet lidt ekstra, men jeg kan mærke at det bliver RIGTIG godt :)

3 store Idyl-børn klar til skolestart

Fødselsdags-kager til at dele ud i skolen.

Idyl-pigen skære for.

Den smukke lagkage som Idyl-pigen sammen med en veninde kreerede. Ingredienser: ½ liter fløde, 3 dl. kagecreme, makroner og syltetøj.... ikke en diætist-kage!!!! :o)

Smukke sommerfugle der flyver omkring mine sommerfuglebuske, som jeg har stående i en hyggekrog i haven.

Forstår godt den hedder sommerfuglebusk, der har været så meget liv omkring mine buske, det er virkelig Idyl!!!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar