fredag den 26. juli 2013

Nu skal det være!!!

I dag får I lige en pause fra Læsø, 
ikke fordi jeg er mættet af at skive om Læse, næhhh nej, det tror jeg nemlig ikke jeg bliver liiiige med det samme, men jeg skal have gang i et lille projekt i dag,

nu skal det nemlig være!!!!

Det er et projekt der har stået på min have*ønskeseddel siden sidste år, nemlig at få sået sommerblomster i mit meget kedelige fortovsbed. 
Jeg har haft samlet frø fra forskellige sommerblomster som akeleje, lupiner, studenternelliker og stedmoderblomster, det er alle sammen nogle der kaster frø, så bedet, på sigt, skulle kunne passe sig selv..... jeg er meget spændt på resultatet, men jeg væbner mig med tålmodighed :)

*her i huset hedder det ønskeseddel og ikke To Do. Siden jeg gik ned med stress og pådrog mig en belastningsskade, har jeg ikke haft det så godt med deadlines og "skal" ting og en To Do liste har derfor i mine øre haft en helt forkert klang. Jeg kan stadig godt lide at have mine lister, at gå lidt ud fra, så derfor er To Do omdøbt til Ønskeseddel, det har en meget mere positiv klang. Ofte så er vores ToDo lister nok lige så meget et ønske om at få noget gjort, som det er noget vi SKAL have gjort



Mens jeg venter på at min nye bed skal blomstre...(om 1-2 år ;)
så nyder jeg godt af de blomster jeg, heldigvis allerede, har i haven... 
farverne er lige som inden døre meget pink og lilla :) 
meeeen der har sneget sig lidt andre farver ind også, bl.a. min ranunkel som jeg selv har drevet frem fra knolde i foråret, det er første gang det er lykkedes mig at få andet end en smule grønne blade frem.... der er godt nok kun denne ene ud af de ca. 10-12 knolde jeg har sat, men lidt har også ret!!!
 min lille indre lyst-gartner sidder i hvert fald og smiler stort :)



Jeg vil fluks begive mig ud til mit kedelige bed og starte såningen.
SÅ, kære medbloggere, det er min skyld hvis der kommer regn, for alt imens jeg sår, vil jeg danse mig en lille regndans til ære for mine nysåede sommerblomster og mine, snart meget, visne blåbærbuske :(

Rigtig dejlig fredag til jer alle

1 kommentar:

  1. Dejlige blomster billeder - og helt ok med regn!Jeg har måtte vande roserne i haven mv..

    Tak for din søde hilsen på bloggen :0) Det varmer.. Jeg får heller ikke altid lagt en kommentar, men det betyder ikke jeg ikke læser med. Men engang imellem lykkes det ;0)

    Hmm hvor har du ret ifht. ønskeliste og "to-do" liste - måske meget fint lige at notere sig bag øret..

    Ha en skøn aften
    Kram herfra

    SvarSlet