onsdag den 24. juli 2013

Mere fantastiske Læsø #2

Som lovet, så kommer der endnu et kapitel fra vores fantastiske miniferie på Læsø

På vores 2. dag var vi en tur ude og besøge Læsø Salt en stor oplevelse for både store og små, nu ved jeg hvorfor det hedder sydsalt, det er da en god viden at have ;o)
Idyl-børnene lavede deres egen sydesalt, med kun lidt hjælp fra de voksne :)



Historien om, hvordan sydesalten vendte tilbage til Læsø skal man ikke snyde sig selv for, den bliver fortalt på en helt fantastisk og livagtig måde, selv jeg husker temmelig meget fra det lille foredrag :)
Der er foredrag ca. hver time.

Der er gjort rigtig meget for at holde tingene i den helt rigtig stil, en stil som jeg faldt pladask for, og som er lidt kendetegn for Læsø, hvor det gode gamle håndværk er højt prioriteret.



Salt-gæssene skal I altså heller ikke snydes for, så søde og tamme at selv børnene kunne fodre dem, til stor fryd. Man skal vidst lede længe efter gæs der har det lige så godt som disse :)


Er der noget at sige til, at man falder for Læsø med en udsigt som denne, et landskab der oser af fred og ro.... og masser af Idyl, lige noget for mig :)

Ja, jeg vender frygtelig tilbage med flere billeder, 
for der er stadig steder jeg mangler at fortælle jer om!!!

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig til at se mere fra jeres fantastiske ferie på Læsø :-)
    Læsø er vidunderlig.....min far er fra Læsø, så jeg plejer at prale med at ha´ Læsø blod i årene.
    I vores familie er der tradition for at bryllupsrejsen går til Læsø :-)

    SvarSlet