onsdag den 23. maj 2012

Trivsel i Idyl

Vi nyder det gode vejr i stride strømme, kan næsten ikke få nok så kl. bliver lidt mere end sengetid før Idyl-børnene går til ro, de STOR-TRIVES ude i vores lille have. I dag med kongekroner lavet ud af bregner, den kreative storesøster har været på spil :o)
Hygge med at få sået i vores køkken-have, som vi er ved at få styr på.
Og ikke mindst så har vi fået ryddet op i drivhuset og der er nu blevet sat tomater, agurker, passionsfrugt, auberginer, Chillie og en smule startsalat. 
Haven er lidt af en udfordring lige pt. da vi kun har hanen i køkkenet, hvor vi kan hente vand, der skal altså hentes nogle spandfulde til sådan et drivhus og div. buske vi er ved at sætte ud, men PYT, jeg har et godt arbejdsteam i mine 3 Idyl-børn :o) 

Vi har en gammel bambushæk der er gået ud, drengene har i lang tid nydt den, den er jo fuld af fægtepinde og farlige våben :o) Lige nu bruger vi bambussen til at lave gitre til alle vores slyngplanter, de bliver så fine, Clara er efterhånden gitre-flette-mester.

Vores gamle hund Bastian trives også rigtig godt på vores terrasse, der kan han, hvis ikke øjnene klapper i, holde øje med os alle.
Georginerne (knolde fra sidste år :o) er kommet i jorden og er begyndt at skyde. Og vores små marsvin på nu ca. 6 uger trives også i bedste velgående, vi kan næsten ikke nå at plukke græs og mælkebøtter i den fart de spiser dem, fortsætter de sådan bliver de omtrent lige så store som Bastian (40 kg ;o)
Selv ukrudtet imellem nogle frugttræer trives, det forstår jeg ikke!!!!

"Et par konger", iført bregne-krone og hygge på gyngestativet........ IDYL!!!!

Denne syren står i bedet ud mod fortovet, jeg elsker simpelthen denne smukke syren-tid, og dette pragteksemplar af en smuk syren kan jeg næsten ikke få øjnene fra.

A pro pos trivsel, siden vi flyttet ind i Idyl er min orkide blevet helt vild, der hvor jeg har sat pile skyder den med nye blomstergrene, det er da helt vildt.
Glæder mig til at vise jer billeder, når den står i fuldt flor.

Resten af dagen står på udeliv og lidt arbejde her ved computeren, jeg skal nemlig vise jer en smuk nyhed, bare vent og se.

Nyd dagen og det dejlige sommervejr.

6 kommentarer:

  1. Sødeste Jill... Du er vist en rigtig hyggeprut, ligesom mig;0)!... Blomster, leg med ungerne og tid til hinanden, så har vi det godt!:)
    Det bliver spændende med den smukke nyhed, hvad mon det er???.... og ja, Siarianna og jeg kommer inden længe over til dig.:)... Jeg skal mødes med hende i aften, så vi vender snart tilbage med et par datoer!:) Det bliver såååå skønt at møde dig IRL:)
    Knus og dejlig dag til dig, fra Mette

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare fantastisk at læse, at I er faldet så godt til Jill !! - super super super godt gået af dig - håber I får en skøn dag :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt at i er faldet til og smukt og hyggeligt ser det ud.

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder - og sikke nogen gode hjælpere du ;0)
    Fantastisk syren og orkidé - det er jo helt vildt som den skyder!!
    Jeg har først lige fåer sat mine dahlia, men håber at de snart vil skyde ligeså fint som dine..

    Her har ungerne også lidt svært ved at komme i seng om aftenen - hmm det gælder i øvrigt også mig selv!! Det er bare så skønt at det er længe lyst, så man rigtig kan gå og nulre rundt - smiler..
    Nu vil jeg lige slå et smut forbi din Krummelure butik og "lure" lidt - det ser fint ud..
    God aften
    Kram herfra

    SvarSlet
  5. Sikke i nyder det!! Skønt! Lige lidt bonus info til dig, så hedder din syren 'Sensation' og er en af de nyeste på markedet. Din Clematis vil jeg skyde på er en Clematis montana 'Freda'. De har nemlig de flotte mørke blade, måske den dufter lidt? ;0)

    SvarSlet
  6. ej hvor er du bare aktiv i haven, godt med tre skønne hjælpere :D

    SvarSlet