lørdag den 4. februar 2012

Lige hvad jeg trængte til

Oven på en uge jeg vil kalde intet mindre en den største gang tortur jeg nogen side har oplevet, så var det en dejlig overraskelse at tømme postkassen i dag, der var nemlig.....

 - Et par super lækre kataloger fra Stof & Stil, der er allerede flere sider der har fanget min opmærksomhed og jeg er ret sikker på at der er flere af de flotte stoffer der kommer til at flytte ind i Idyl.



Den seje, handlende og alle de andre søde ord I har skrevet om mig, valgte for en stund at forlade mig. Jeg har i den seneste uge været mere eller mindre handlingslammet, det er som om at realiteterne har ramt mig med 400 km/t...... AV AV AV hvor har det gjort ondt.
Jeg tror det var i denne uge, at det gik op for mig at der ikke var nogen chance for at spole tiden tilbage og starte på en frisk, det var i denne uge det gik op for mig at der kun er en vej ud af det her og det er at komme videre, ikke tænke på alle de drømme vi havde, ikke gå i "vores hus" og tænke på den gode tid vi kunne have haft, nu da vi stort set er færdig med alle rummene, ikke tænke på den store rejse til USA, vi havde lovet hinanden og ungerne... tja der er rigtig mange ting jeg har prøvet på ikke at tænke på.

Jeg har været mere end almindelig taknemmelig for at have en rigtig dejlig og omsorgsfuld familie, der har kunne træde til, tror ganske enkelt ikke at jeg havde overlevet ugen uden dem!!!!

Jeg har været helt nede i skrabe bunden, det måtte komme, det vidste jeg godt men for syv søren, hvor gjorde det ondt og, hvor har det taget alle mine kræfter. Når det så er sagt, så tror jeg faktisk, at det langsomt er ved at gå den rigtig vej. Jeg er ikke super naiv, så jeg ved godt at det ikke er sidste gang det har gjort rigtig ondt, jeg ved der kommer flere af de RIGTIG dumme dage, men jeg har overvundet denne uge, så det kan jeg også næste gang.... BASTA :o)

I dag har jeg modtaget brev fra Statsamtet, vores separation er gået igennem pr. 31. januar..... om 6 måneder er det definitivt slut så kan skilsmisse gå igennem.
Et stykke papir på at mit liv som Fru Rasmussen nu er ved at få en ende, har det stadig rigtig svært med at et stykke papir er det der gør det slut med de sidste 13 år af mit liv, for det meste af tiden 13 lykkelige år.

Pyha, nok om skilsmisse og sorger for:

i morgen står jeg op til den første dag i resten af mit og ungernes liv

- og i skrivende stund er der 56 dage til vi sidder i vores nye stue og nyder vores nye tilværelse i Idyl

1000 tak for alle jeres søde og opmuntrende hilsner, hver og en har betydet rigtig meget for mig, jeg har desværre bare ikke haft overskuddet til at komme forbi jer alle og få lagt en besked, det er mit mål for næste uge, jeg skal jo have 56 dage med at gå og pakning er for tidligt endnu ;o)

11 kommentarer:

  1. Puha! Jeg tænker på dig - og sender opmuntrende tanker afsted :0)

    Ja, kataloget fra Stof og Stil er særdeles fristende og jeg tror også sagtens der kan flytte lidt stoffer ind her..

    Håber du får en dejlig weekend - og i morgen er der kun 55 dage tilbage ;0)
    Kram herfra

    SvarSlet
  2. Tænkte det samme (altså det med Stof&Stil bladene) da jeg åbnede postkassen. blidene ligger stadig i plastik og venter på at jeg stille og roligt kan putte i sofahjørnet.
    Alt det bedste for dig, dine skønne unger og jeres "nye" liv.

    SvarSlet
  3. Du kommer helt sikkert ned i hullet igen - du kommer op igen for at ryge ned igen, men for hver gang er du blevet stærkere. Ved præcis hvad du gennemgår og tro mig - du vil komme stærk ud på den anden side og du lærer virkelig dig selv at kende i sådan en situation og du vil opdage, at du virkelig kan meget mere end du havde forestillet dig. Selvom jeg ikke kender dig, så skal du lige have et cyberkram fra en der bare følger med på sidelinien. Kh Bettina :-)

    SvarSlet
  4. Synes du er for sej. Håber på det bedste for dig og børnene : )

    SvarSlet
  5. Sådan Jill ;0) godt du har vundet denne uge og det gør du når det kommer igen. Du må ud og bygge en snemand og sparke lidt på ham.
    Og ja ;0) Lækre kataloger denne gang

    SvarSlet
  6. Kort og godt: hvor er du en gæv kvinde. Kram og tanker herfra

    SvarSlet
  7. Jeg har givet dig en Award. Kig ind på min blog nilopens.blogspot.com.

    SvarSlet
  8. åh Jill hvor jeg tænker på dig!! For s.... hvor må det være mega hårdt! Men du ved helt sikkert også, at der kommer et tidspunkt hvor alt bliver godt igen, og den tid skal nok komme. Fed indstilling du har, for det er virkelig starten på et nyt liv og det er der helt klart en mening med :D

    Kæmpe kram til dig fra mig....

    SvarSlet
  9. Søde Jill... jeg har fandme ondt af dig - ved godt at du har brug for opmuntring, men for santan, hvor må det være hårdt for dig!!... Jeg kan slet ikke forstår, hvordan din mand lige pludselig kan komme og sige, at det er slut?... Det er 13 år vi snakker om - og jeres tre guldklumpers liv!!! ... jeg blir både ked af det, og sur på samme tid- synes ikke "man" kan behandle sin mand eller kone på den måde!... Det kommer jo ikke over en nat, hvis man vil skilles!!!
    Det rammer mig, at du står med den smerte... håber du inden længe finder dig godt tilrette i dit/jeres nye liv?
    Hvordan har børnene det?
    1000 tanker fra Mette

    SvarSlet
  10. Kære Jill.

    Føler så meget med dig, men ved du er stærk og kan klare det. Du gør det godt du er sej!!!

    Kram Marlene

    SvarSlet
  11. Du har helt ret Jill... der vil komme flere dage hvor tårer, smerte og mangel på energi fylder det hele. Men som du selv skriver kommer det også til at gå mod lysere tider i dit sind.
    Jeg flyttede selv fra manden gennem 15 år i sommers (det var dog en fælles beslutning) og da jeg først var færdig med alt det praktiske med at flytte og sætte på plads og købe nye ting osv. faldt jeg helt ned i et hul. Havde absolut INGEN energi og udrettede intet og var bare ked af det. Det var sgu også en hård tid men på et tidspunkt gik det fremad igen og det vil det også gøre for dig.
    Det lyder godt, at I kan være sammen og hygge jer med børnene. Det er super vigtigt!

    Mine kataloger fra Stof og Stil ligger i øvrigt stadig indpakket i plastik. Jeg tør ikke pakke dem op for jeg har stof nok i forvejen og det bliver altid så skrækkelig dyrt... ;o)

    God weekend :-)

    Knus herfra

    SvarSlet